Info & Advies Ledenadviseurs

Ledenadviseurs

De ledenadviseurs van Info & Advies kennen de branche en weten voor welke lastig op te lossen zaken recreatieondernemers soms komen  te staan. Gaat het om een uiterst specialistische aangelegenheid, dan weten deze ledenadviseurs vrijwel altijd waar zij de benodigde informatie moeten inwinnen en kunnen de recreatieondernemer zo nodig verwijzen.

Als het om een actueel probleem gaat of iets waar meerdere leden mee zitten, dan schrijft de afdeling daarover in de digitale nieuwsbrief RECRON Intern en/of voegt zij informatie of een vaknota toe aan de kennisbank van Info & Advies. 

Gratis eerstelijns advies en hulp voor leden (ondernemers)

Als recreatieondernemer kom je met alle facetten van de samenleving in aanraking! 

Alleen al in het contact met gasten, met personeel, en met de overheid komt een veelheid van zaken aan de orde waarin je als recreatieondernemer een beslissing moet nemen. Dan is het wel zo prettig om van tevoren even ruggespraak met de afdeling Info & Advies van RECRON te houden.

Juridisch probleem

Info & Advies geeft de recreatieondernemer advies en eerstelijns juridische ondersteuning. 

Heeft u een (juridisch) probleem, dan helpen wij u graag richting een oplossing. En wanneer een recreatieondernemer voor de Geschillencommissie moet verschijnen, geeft Info & Advies tips en advies.

Online informatie/kennisbank

RECRON Info & Advies heeft inzicht in problemen, ontwikkelt vakinformatie en draagt bij aan de beleidsvorming van RECRON. Leden krijgen toegang tot de online  kennisbank. In deze kennisbank vindt u  alle informatie die u kan helpen bij uw bedrijfsvoering. Denk aan informatie over bijvoorbeeld

  • veilig ondernemen
  • legionellapreventie
  • verhuur van kampeermiddelen
  • incasso (voorkomen van wanbetaling)
  • overeenkomsten

Wat is en doet de Geschillencommissie

Het doel van de Geschillencommissie is om geschillen tussen ondernemers en consumenten op een goedkope, snelle en eenvoudige manier uit de wereld te helpen.

Voor een groot aantal branches zijn er specifieke geschillencommissies ingesteld. Zo is er ook de Geschillencommissie Recreatie.

Meer informatie 
www.degeschillencommissie.nl

Op de website van de Geschillencommissie vindt u eveneens de uitspraken in het register.

Bekijk voorbeeldvragen die bij Info & Advies binnenkomen

Voorbeeldvragen die bij Info & Advies binnenkomen

  1. Vallen sproeiinstallaties in het zwembad ook onder de legionellapreventie?
  2. Ik pacht ook het stuk water dat aan de camping grenst.  Mogen er dan toch boetes worden uitgedeeld als mijn gasten zonder vispas vissen?
  3. Bij de doorberekening van toeristenbelasting wil ik een stukje milieubelasting meetellen. Mag dat?
  4. Ik ben door de Geschillencommissie recreatie in het gelijk gesteld en moet toch de behandelingskosten betalen. Klopt dat wel?
  5. Voor mijn verhuurbungalows heb ik per huisje een tv-abonnement afgesloten en dan nog komt  Videma met een heffing. Kan dat?
  6. Welke cursussen worden gesubsidieerd?
  7. Moet een leerling-medewerker die één dag per week naar school gaat tijdens de schoolvakanties vijf dagen per week komen werken?
  8. Als mijn vaste gast van de gemeente een persoonlijke gedoogvergunning  voor permanent wonen krijgt en ik niet wil dat er op mijn terrein gewoond wordt, hoe moet ik dat dan aanpakken?
  9. Bestaan er regels voor het aantal toiletten en douches?
  10. Die advertentieverkoper vertrouw ik niet. Heeft u daarover klachten binnengekregen?
  11. Hoe moet ik reageren op deze brief van het anti-discriminatie meldpunt.
  12. De Stichting Reclame Code meent ook een heffing in rekening te mogen brengen.  Weten jullie daarvan?
  13. Wij willen een wellness-centrum starten, heeft u daar marktcijfers over?
  14. Wanneer kan ik met mijn groepsaccommodatie vrijstelling van toeristenbelasting krijgen?
  15. Waar kan ik een firma vinden die zich met augmented reality bezighoudt?

Benieuwd naar de antwoorden?
Word lid van RECRON en u krijgt alle antwoorden op de vragen.