Start landelijke campagne ‘Proef de Cultuur in Friesland’

Natuurmuseum Friesland.jpgvrijdag 20 september 2013

Friesland is bekend van watersport en Elfstedentocht. Dat er op culinair en cultureel gebied veel te beleven valt, is bij het gros van de Nederlanders nog onbekend. Beleef Friesland is daarom gestart met een landelijke campagne: ‘Proef de Friese cultuur’.

De campagne ‘Proef de Cultuur’ is onderdeel van de landelijke campagne ‘Beleef Friesland, water en méér!’ en is in samenwerking met de Friese Museumfederatie, Friese musea en Tourist Info Fryslân opgezet. Na de thema’s watersport,  fietsen- en wandelen en evenementen wordt de komende periode het culturele aanbod in de etalage gezet.

Bekijk hier alvast de nieuwste commercial:



Het winnen van de titel ‘Culturele Hoofdstad van Europa 2018’ is een prachtig bewijs van de culturele rijkdom van Friesland en Leeuwarden. Bezoekers hoeven echter niet tot 2018 te wachten met een toeristisch bezoek. Friesland kent meer dan 4000 rijksmonumenten, 900 musea, 16 Staten en Stinzen, 11 cultuurhistorische steden, 8 schouwburgen en theaters, 2 Unesco Werelderfgoederen en vele culturele activiteiten, denk aan evenementen, (cultuur)routes en workshops. Sinds vrijdag 13 september heeft Friesland er een aanwinst bij: Hare Majesteit Koningin Máxima opende het nieuwe Fries Museum in Leeuwarden.  

De campagne wordt landelijk gepromoot via regionale tv-zenders in Midden- en Zuid Nederland, via landelijke bladen, online en via social media. De consument wordt verleid met een actie voor een  tweede museumkaartje gratis en maakt kans op een cultuurreis in Friesland. Zeventien musea, verspreid in de provincie doen mee aan de actie.

Voor meer informatie www.beleeffriesland.nl/proefdecultuur

« Terug

Reacties op 'Start landelijke campagne ‘Proef de Cultuur in Friesland’'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2013 > september