Netwerkbijeenkomst Gastheren van de Utrechtse Heuvelrug

gevelbordje IVN gastheer vh landschap.pngdinsdag 17 april 2018

Ben je gastheer of gastvrouw van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug of voel je je als ondernemer betrokken bij de Heuvelrug? Je bent van harte welkom op de jaarlijkse netwerkbijeenkomst op donderdag 24 mei aanstaande van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, IVN en RBT. Meld je snel aan als je dit nog niet hebt gedaan!

Inmiddels is de lente al in volle bloei op de Heuvelrug en het drukke toeristische seizoen ook van start! Het inspirerende programma voor de Netwerkbijeenkomst voor Gastheren van de Utrechtse Heuvelrug is inmiddels ook definitief. Een mooi en inspirerend programma dat je echt niet wil missen! Schrijf daarom direct in je agenda donderdagochtend 24 mei de jaarlijkse netwerk/ terugkombijeenkomst van de Gastheren van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Dit jaar met als thema ‘Betekenisvolle recreatie’. Naast ontmoetingen van betekenisvolle stakeholders en ondernemers uit het Nationaal Park bespreken we ook de nieuwe trend van 2018 ‘Purpose traveling’ (betekenisvol reizen), waarin het gaat om het opdoen van bijzondere ervaringen en de noodzaak van een bewustere uitwisseling met locals, flora en fauna. Niet langer het afstrepen van je bucketlist, maar ergens ‘echt’ zijn. Dit sluit natuurlijk haarfijn aan op de beleving die gastheren (in spé) hun bezoekers willen bieden. We nodigen interessante sprekers en collega gastheren uit en geven je handvatten mee om jullie gasten nog beter mee te nemen in de mooie achtergronden en natuurlijke omgeving van Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug.

 

Belevingsmanagement en Customer Journey Mapping

Maaike Bergsma studeerde bos- en natuurbeleid en volgde daarna de Master Leisure, Tourism and Environment aan de Wageningen Universiteit. Maaike is thuis in zowel toeristische ontwikkeling als natuurbescherming en cultureel erfgoed. Ze kan zo gemakkelijk bruggen slaan tussen verschillende disciplines organisaties en zienswijzen. Maaike adviseert hoe organisaties om kunnen gaan met nieuwe manieren van bezoekersbeleving. Dit doet ze door de klantreis in kaart te brengen en deze aan te laten sluiten bij de veranderende leefstijlen van bezoekers. Om potentiële bezoekers te motiveren om een gebied te bezoeken en om een bevredigende klantervaring te creëren, moet op het juiste moment en op de juiste manier met de bezoeker gecommuniceerd worden. Een bezoeker doorloopt een “customer journey”. Tijdens de reis komen bezoekers in contact met een veelvoud aan “touch points”. Dit zijn momenten waarop de bezoeker informatie krijgt en zowel fysiek als virtueel via mediakanalen in contact komt met het merk “Nationaal Park”. De “touch points” bieden kansen aan ondernemers en Nationaal Park. Uiteindelijk gaan jullie met concrete handvatten naar huis om jullie klanten nog beter te begrijpen en te bedienen!

Meer infomatie over Maaike Bergsma vind je hier

Praktische informatie 

  • Locatie: thuis bij een van onze nieuwe gastheren, in de ‘oranjerie’ van Landgoed Zuylestein  (Leersum)
  • Tijd: vanaf 9:30 tot 14:00, ontvangst met koffie/ thee en inclusief heerlijke lunch verzorgd door Il Sogno
  • Eigen bijdrage: 20 euro p.p. 
  • Inclusief groen Een excursie van betekenis: over Landgoed Zuylestein, Jemima de Brauwere, Eigenaresse Zuylestein

Programma

Klik hier voor het programma.

Aanmelden

Namens Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, IVN en RBT hoop ik velen van jullie te mogen ontvangen op donderdag 24 mei aanstaande!

Meld je snel aan als je dit nog niet hebt gedaan!

Gekoppelde documenten
TitelBestandsgrootteMIME-type
Uitnodiging netwerkbijeenkomst 24 mei 2018.pdf342,3 kBapplication/pdfdownload

« Terug

Archief > 2018 > april