De Trendkrant: creatief toepassen van trends in de vrijetijdssector

trendkrantmaandag 17 september 2012

Creativiteit, unieke belevenissen en ware verhalen. Het zijn veelgehoorde trends die ook in de vrijetijdssector een belangrijke rol spelen. De nieuwste editie van de Trendkrant gaat daarop dan ook dieper in. De Trendkrant is een halfjaarlijkse publicatie van Vrijetijdshuis Brabant. In elke editie staan de meest actuele trends en ontwikkelingen in de Brabantse vrijetijdssector centraal. De publicatie wordt voor en door de sector samengesteld.

Creativiteit voorop
De Trendkrant staat deze keer vooral in het teken van ‘creativiteit’. Het gaat bijvoorbeeld over het creatief vertalen van trends en ontwikkelingen, het maken van creatieve cross-overs en over een trend als gamification. Daarnaast gaat deze editie over behoefte van consumenten aan ware verhalen en een unieke belevenis; twee belangrijke trends waar de vrijetijdssector op in moet spelen. Een aantal ondernemers schetst hoe zij nu al op deze trends en ontwikkelingen inspelen. Tot slot worden er nog twee relatief ‘nieuwe’ doelgroepen uitgelicht: de singles en de senioren.

Trendwatchers aan het woord
Het vertalen van trends is voor de trendwatchers van ROZENBROOD dagelijkse kost. Zij geven een inkijk in wat volgens hen de belangrijkste trends voor de vrijetijdssector zijn. Daarnaast konden ondernemers ook hun eigen vraag insturen. Een selectie uit die vragen wordt in deze Trendkrant beantwoord, bijvoorbeeld: Hoe kan Bizzy Recreatie jonge gezinnen verleiden tot een verblijf?

Over de Trendkrant
De Trendkrant belicht de trends en ontwikkelingen in de Brabantse vrijetijdssector en signaleert tevens de kansen die hieruit voort komen voor bijvoorbeeld ondernemers. Verblijf, vermaak, cultuur, natuur en sport zijn de hoofdthema’s die aan bod komen. De Trendkrant wordt verspreid naar circa 2000 Brabantse culturele en toeristisch-recreatieve organisaties.

Benieuwd naar de Trendkrant september 2012? Download hier de pdf of bekijk hieronder de online versie.

Reacties op 'De Trendkrant: creatief toepassen van trends in de vrijetijdssector'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Archief > 2012 > september