BSR model

BSR model

BSR®-model (Brand Strategy Research model)

Bekijk het BSR®-model door in het model hier boven op het vergrootglas te klikken: 

  • De horizontale as is de sociologische dimensie, waarmee het onderscheid tussen individualistische / ego-oriëntatie en groepsgerichte / sociale oriëntatie wordt gemaakt.
  • De verticale as kan getypeerd worden als de psychologische dimensie waarmee het onderscheid tussen extravert/openstellend versus introvert/afsluitend kan worden gemaakt.

De vier belevingswerelden...

  • rode wereld: zoekt avontuur, cultuur en sportiviteit. Men wil eropuit trekken, actie en avontuur beleven en de eigen horizon verbreden.
  • blauwe wereld: zoekt rust en ontspanning, wil nieuwe dingen zien en bijkomen. Genieten in een luxe omgeving is noodzakelijk voor een doelgroep die graag pronkt en showt.
  • groene wereld: zoekt rust en ontspanning en wil door vakantie de dagelijkse sleur doorbreken en zich terugtrekken uit de dagelijkse beslommeringen.
  • gele wereld: stelt vakantie gelijk aan mooi weer, bruin worden, lekker eten en genieten. Tijdens de vakantie wil men gezellig samen zijn met vrienden.