Wat zijn de Leisure Leefstijlen?

Wat zijn de Leisure Leefstijlen?

Vakantie en recreatie draait om een unieke beleving met een onderscheidend karakter. Gasten nemen belevingen zintuiglijk waar en maken er hun eigen verhaal van. Stel uzelf eens de volgende vragen: welk verhaal geeft u aan uw gasten mee? En hoe prikkelt u uw gasten om naar uw bedrijf te komen? Klopt uw verhaal van het begin tot het eind? Wat maakt uw bedrijf zo bijzonder en hoe vertaalt u uw verhaal naar uw praktische bedrijfsvoering?

Laat u inspireren door de Leisure Leefstijlensegmentatie)*, waarmee RECRON inzicht biedt in de Nederlandse verblijfs-en dagrecreatie. Optimaliseer uw bedrijfsrendement door een unieke beleving te creëren. Ontdek de belevingswerelden en gebruik de Ladder om een stappenplan voor een unieke beleving te creëren.

Creëer met de Leisure Leefstijlen uw eigen onderscheidend en uniek verhaal.

* Door toevoeging van meer doelgroepen is de naam RECRON InnovatieCampagne (RIC) veranderd in Leisure Leefstijlen.

De zeven belevingskleuren

Uitbundig geel

Gezellig Lime

Rustig Groen

Ingetogen Aqua

Comfortabel en Luxe Blauw

Avontuurlijk en Sportief Paars

Cultureel en Inspirerend Rood

Doel

Verhogen van de winstmarges
De winstmarges in de sector moeten omhoog en RECRON wil dit samen met u realiseren!
RECRON wil recreatieondernemers, toeleveranciers, adviseurs, scholen, reisorganisaties, de overheid en andere betrokkenen inspireren, motiveren en ondersteunen om door innovatief ondernemen de concurrentiepositie van de Nederlandse verblijf- en dagrecreatie te optimaliseren. Hiervoor biedt RECRON het platform en de tools aan om in de sector co-creatie en innovatie te stimuleren.

Uitdragen van uniciteit en diversiteit in belevingen
Nederland is een uniek en prachtig (vakantie) land en heeft heel wat te bieden. Maar het is aan ons om de uniciteit en diversiteit in belevingen samen uit te dragen, zodat meer Nederlanders vaker in eigen land vakantie willen vieren en hun vrijetijd willen besteden, en zodat uiteindelijk ook meer buitenlandse toeristen zich aangetrokken voelen om de unieke belevingen in Nederland te ontdekken.

 

Nieuw! Het Gastenboek Verblijfsrecreatie

De succesvolle leefstijlsegmentatie is geupdatet en toegepast op de gehele verblijfssector.
Lees meer over het nieuwe Gastenboek Verblijfsrecreatie.

Het Gastenboek Verblijfsrecreatie stimuleert:

  • de gastvrijheidseconomie in de regio
  • het marktaandeel binnenlands verblijf
  • kanteling aanbodgericht naar vraaggericht ondernemen

Doe de zelftest

Tot welke leefstijl-kleur behoort u?

Doe de zelftest: www.hoedenktu.nl/recron/zelftest

Doe de parktest: www.hoedenktu.nl/recron/parktest

Doe de ondernemerstest: www.hoedenktu.nl/recron/ondernemersscan

Gecertificeerde Leisure Leefstijlen adviseurs

Om de vragen uit de markt van ondernemers, gemeenten, provincies of specifieke gebieden zo goed mogelijk te beantwoorden heeft RECRON de hulp ingeschakeld van professionele partners uit de branche

  • Deze gecertificeerde Leisure Leefstijlen adviseurs zijn opgeleid tot het geven van concreet advies rondom de Leisure Leefstijlen, de belevingswerelden, koppelingen met NBTC-NIPO onderzoek (CVO-RIC/ CVTO-RIC).
  • Maar ook kunt u bij hen terecht voor niet Leisure Leefstijlen gerelateerde opdrachten.
  • Middels dit netwerk van adviseurs zal RECRON zorgdragen voor de juiste match tussen opdrachtgever (ondernemers, gemeenten, provincies) en opdrachtnemers (pool van adviseurs).

Klik hier voor de gecertificeerde adviseurs

Gastvrij & Innovatief (uit Recreactie)

Iedere maand wordt er in het vakblad Recreactie (Gastvrij & Innovatief) aandacht besteed aan de Leisure Leefstijlen. Hoe kunt u Leisure Leefstijlen inzetten? Hoe hebben ondernemers de Leisure Leefstijlen ingezet?

Praktijkvoorbeelden Leisure Leefstijlen

Klik hier voor praktijkvoorbeelden voor ondernemers, overheden en onderwijs

Leisure Leefstijlen Beroepsonderwijs

Ook het onderwijs werkt met de Leisure Leefstijlen Beroepsonderwijs

Stappenplan - hoe creëer je een beleving

De Ladder - stappenplan

  1. Stap 1 - Ladder: Zelf kleur bekennen
  2. Stap 2 - Ladder: Uw huidige gasten in kaart brengen
  3. Stap 3 - Ladder: Keuzes maken
  4. Stap 4 - Ladder: Unieke vakantiebelevering creëren
  5. Stap 5 - Ladder: Raakmomenten
  6. Stap 6 - Ladder: Van park naar beleving
  7. Stap 7 - Ladder: Belevingsplan opstellen
  8. Stap 8 - Ladder: Doen! 

Ondernemers aan het over de inzet van de Leisure Leefstijlen